Instellen e-mailservice
Gefeliciteerd! Je bent nu aangemeld voor onze gratis vacaturemail.
Binnenkort ontvang je de eerste vacatures per mail.
Venster sluiten
Gefeliciteerd! U bent nu aangemeld voor onze gratis CV-mail.
Binnenkort ontvangt u de eerste CV's per mail.
Venster sluiten

Helpdesk medewerker ICT
Op ICTerGezocht.nl vind je informatie, vacatures, CV's en bedrijven op het gebied van Helpdesk medewerker ICT.
Dienstverband:
Tijdelijk contract Salaris:
€ 1.814 - € 2.818 p/m Plaatsingsdatum:
Meer info Solliciteer
Dienstverband:
Vast contract Salaris:
€ 1.750 - € 2.200 p/m Plaatsingsdatum:
Zojuist geplaatst! Meer info Solliciteer
Dienstverband:
Vast contract Salaris:
Salaris in overleg Plaatsingsdatum:
Meer info Solliciteer
Dienstverband:
Vast contract Salaris:
Salaris in overleg Plaatsingsdatum:
Meer info Solliciteer
Wat is een Helpdesk medewerker ICT?
Als medewerker van de helpdesk krijgt iemand veel te maken met interne afdelingen, klanten en overige externe partijen. Servicedeskmedewerkers hebben de taak om klanten tevreden te houden door hulp op afstand te leveren of een technische medewerker naar de locatie te sturen. Helpdeskmedewerkers bieden zelf voornamelijk 1e lijns en 2e lijns support, afhankelijk van de werkervaring van de medewerker helpdesk. Zo zal een 1e lijns medewerker helpdesk doorgaans een Junior zijn in de ICT. Een 2e lijns helpdeskmedewerker beschikt al snel over de werkervaring van een Medior support specialist. In sommige gevallen kan men ook nog voor een deel optreden als support engineer (3e lijns support), maar dit komt niet heel vaak voor in de praktijk. Dit zijn voornamelijk monteurs die opgeroepen worden wanneer de 1e lijns en 2e lijns support het probleem niet op afstand kunnen verhelpen. De monteur komt dan onderzoek doen bij het bedrijf waar de problemen zich voordoen.
Belangrijke eigenschappen Helpdesk medewerker ICT
Een medewerker helpdesk kan gezien worden als het visitekaartje van een bedrijf. Het is daarom belangrijk dat deze persoon zich professioneel opstelt en communicatief sterk in de schoenen staat, zowel mondeling als schriftelijk. Dit geldt vanzelfsprekend voor de Nederlandse taal, maar ook Engels, Duits en zelfs Frans kunnen tussen de functie-eisen staan in een vacature voor een ICT helpdesk medewerker. Een stressbestendige, proactieve houding is niet meer dan normaal voor deze functie. Daarnaast moet de helpdeskmedewerker in staat zijn samen te werken, analytisch kunnen denken en een klant- en oplossingsgerichte instelling hebben. Om problemen op afstand op te kunnen lossen is bovendien een accurate, gestructureerde en planmatige werkwijze gewenst. Het ontvangt de voorkeur dat een medewerker van de helpdesk minimaal over een MBO denk- en werkniveau beschikt. Afhankelijk van de werkgever, kan HBO of WO een sterke voorkeur krijgen.
Werken als Helpdesk medewerker ICT
Om aan het werk te kunnen als medewerker helpdesk in de ICT kunnen bepaalde functie-eisen van toepassing zijn. Voorbeelden hiervan zijn uitgebreide kennis van computers, hardware, software, servers, netwerken en besturingssystemen (bv. Microsoft Windows, Linux en macOS). Met deze kennis kunnen helpdeskmedewerkers een baan krijgen bij bijvoorbeeld medische instellingen, bedrijven in de bouw en organisaties in de financiële sector. Ook grote bedrijven in de ICT, zoals softwareontwikkelaars, webshops en consultancy bedrijven, hebben baat bij de kennis van medewerkers van de helpdesk. Herken jij jezelf in het profiel van een medewerker helpdesk? Kijk dan op ICTerGezocht.nl voor actuele vacatures voor deze en vergelijkbare jobs. Heb je een vacature gevonden die jou aanspreekt? Dan kun je direct online solliciteren. Bedrijven in o.a. Amsterdam, Eindhoven, Den Haag, Tilburg, Arnhem, Groningen, Rotterdam, Almere, Breda, Nijmegen, Apeldoorn, Haarlem, Enschede, Amersfoort, Zaandam, Zwolle, Zoetermeer, Leiden, Maastricht, Dordrecht, Ede, Alphen aan den Rijn en de provincies Friesland, Gelderland, Noord-Holland, Limburg, Overijssel, Drenthe, Flevoland, Zuid-Holland, Noord-Brabant en Zeeland zijn actief op zoek naar nieuwe medewerkers voor de helpdesk. Deze banen worden voornamelijk fulltime aangeboden, met daarnaast ook enkele mogelijkheden voor Parttime en Freelance servicedesk medewerkers.
Salaris Helpdesk medewerker ICT
Het salaris dat een medewerker helpdesk ontvangt kan flink verschillen per vacature. Hierbij spelen de grootte van de helpdesk en de werkgever, het opleidingsniveau, het specialisme en de opgedane werkervaring van de medewerker de grootste rollen. Gemiddeld verdient een medewerker van de helpdesk tussen de € 2.000,- en € 3.000,- bruto per maand (€ 24.000,- tot € 36.000,- per jaar). Als junior helpdeskmedewerker kan het maandsalaris in eerste instantie nog ruim onder de tweeduizend euro uitkomen, terwijl een Senior helpdesk medewerker een inkomen van iets boven de drieduizend euro per maand kan ontvangen.
Ontwikkeling van onze professionals. Daar gaat het om. Wij geloven dat gemotiveerde, gepassioneerde en ambitieuze mensen het verschil maken. En de grootste kwaliteit ..
Effectus-HR adviseert opdrachtgevers op het gebied van werving en selectie van professionals. Hierbij staat de grondigheid van de procedure en arbeidsmarktcommunicatie ..
LECTIO Recruitment is opgericht in 2001. Wij bemiddelen ICT professionals naar vaste en tijdelijke banen bij diverse interessante opdrachtgevers in de Randstad. ..
Talent Masters bemiddelt tussen werkzoekende en opdrachtgever voor ICT-functies op alle niveaus: van Servicedeskmedewerker en developer tot ICT-Manager. Wij bemiddelen op..
IT MUST WORK! DUVAK Automatisering houdt zich sinds 1987 bezig met het ontwerpen, implementeren, migreren, en beheren van ICT infrastructuren. De organisatie is ..
Eijsink is dé totaaloplosser voor de branches horeca, retail, catering, sport en zorg. En ondanks dat we inmiddels 200 medewerkers hebben, heerst hier nog steeds ..
Helpdesk medewerker ICT Toon vacatures (106)
Helpdesk medewerkers ICT Toon kandidaten (2.926)
- ICTerGezocht.nl
- ICT beroepen
- Helpdesk medewerker ICT